Скільки полтавці заплатять за проїзд в міському транспорті?

Переповнена маршрутка

У Полтаві вже тривалий час точаться суперечки навколо вартості на проїзд у громадському транспорті, повідомляє «Полтава. Yes».

Спочатку тарифи на проїзд в міських автобусах та тролейбусах підняли з 4 до 5 грн. і з 2 до 3 грн. відповідно. Потім в червні 2018 року Полтавський окружний адмін. суд, а слідом за ним Харківський апеляційний адмін. суд визнали підвищення тарифів незаконними. В середині грудня 2018 року перевізники збунтувалися, оголосивши страйк, в результаті чого в Полтаві трапився маленький транспортний армагедон. Потім перевізників притиснули, змусивши вийти на лінії і пообіцявши винести питання про підвищення вартості проїзду на громадські слухання, які оголосили з 10 по 20 січня 2019 року, а перевізників в свою чергу зобов'язали надати економічно обґрунтовані розрахунки на перевезення пасажирів. І ось час «Ч» настав...

Перевізники надали свої розрахунки, як запевняють в міськвиконкомі, виконані за методиками, затвердженими Мінтрансом (для автобусів) і Міністерством інфраструктури (для тролейбусів). Нижче наводиться один з таких розрахунків наданих компанією-перевізником. З бланка навмисно прибрано назву компанії, так як всі перевізники (крім Комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс») представили свої розрахунки написані практично під копірку. Таких приватних перевізників - вісім.

Розрахунок тарифу на перевезення

У «Методиці ...» фундаментом для розрахунку тарифу є загальна кількість перевезених пасажирів, яка «обґрунтовується Перевізником на підставі фактичних показників роботи або встановлюється за результатами обстеження пасажиропотоків».

І ось тут-то відразу виникає питання: наскільки цифра перевезених пасажирів відповідає дійсності? По-перше, в 2/3 міських автобусів ніяких квитків не видають, отже, ніякого обліку пасажиропотоку немає. У тих, у яких видають квитки не факт, що ведуть їх облік (з точки зору звітності перед податковою). По-друге, кожен пасажир може переконається, зайшовши в салон автобуса, що перевозиться пасажирів більше ніж належить. Наприклад, в автобусі написано: «число місць для сидіння - «19», всього місць - «24». Тобто в салоні повинно бути не більше 5 стоячих пасажирів, а їх можна нарахувати всі 30. Тобто перевантаження автобуса в два рази. Тариф закладається з розрахунку на 24 пасажири, а провезення ще 26 - чистий «лівак» в кишеню перевізника!

Всі дев'ять автобусних перевізників (включаючи КП «ПЕАТ») обґрунтували свої тарифи в розмірі від 5,00 грн. до 5,40 грн. Складається таке враження, що всі просто підганяли цифри під бажані 5 грн., мовляв, ми добрі, а кілька копійок прощаємо...

І ще один цікавий момент. Сьогодні всі перевізники працюють за тарифом 4 грн., а в розрахунку собівартість перевезення одного пасажира у всіх перевізників коливається від 4,54 до 5,22 грн. Для прикладу ТОВ «Євробус Полтава» вказав собівартість 5,11 грн. і обсяг перевезень 15,7 млн. чоловік. Шляхом нехитрого розрахунку виходить, що власник підприємства «за задоволення» возити пасажирів доплачує зі своєї кишені майже 20 млн. гривень! Ось і думайте...

The website encountered an unexpected error. Please try again later.